Viikko on sujunut rauhallisissa ja tavallisissa merkeissä. Mitä nyt maanantaina oli vähän villinpää menoa. Ensin minusta tipahti maahan sellainen jättikokoinen verta imenyt punkki, isäntä ei ilostunut asiasta ja lopputuloksena oli tietenkin exspot niskaan ja punkkiongelma karkoitettu.

Maanantaina meillä kävi myös kavereita kylässä. Kyllä minä ilostuin kun neljä rempseää ihmistä astuu sisään, oi minua, käytöskoulu ihmettä, hyppimistä, ryntäilyä, muutama haukku ja häntä heilumaan. Tuo kaikkein pienin ihminen kyllä pelästyi minua ja alkoi itkeä. Vuoden vanha neito ei oikein ilmeisesti tiennyt kuinka näin pienten koirien kanssa ollaan, kun kotona on paljon isompia! Hauskaa minulla oli ja perheen vanhempi neito jaksoi heitellä minulle palloa haettavaksi. Ja sen perheen emäntä olisi tainnut antaa minulle (ei kyllä varmasti omille koirilleen) ruokaa suoraan ruokapöydästä, mutta oma emäntä sen kielsi. No piteli tuo kaveri-emäntä kuitenkin minulle kupposta nenän edessä, kun sitten vihdoin erikoisherkut sain ja kupin nuoleskelin tyhjäksi asti moneen kertaan.