Nyt ei tarjolla ole kuin pari hämärää kuvaa viime viikon lumipyrykävelyltä. Me ei onneksi olla törmätty tappajapyryyn, johon muutama autoilija törmäsi viikonloppuna. Siten onnettomuuksia uutisoi eilen iltapäivälehti.


"Voisko tuota lunta poistaa mun näkökentän edestä?"

Joulun valmistelut pitävät perheen kiireisenä. Vielä olisi kuulemma paljon hommaa jäljellä. Olen ajatellut, että voisin auttaa, mutta imuri on liian painava (ja pelottava) minun käyttää. Pölyjen pyyhintä ei suju, kun en yllä lavuaariin. Tiskauksessa sama juttu. Joululahjoja voisi käydä ostamassa, mutta kun eivät päästä minua yksin kaupungille. Joten työkseni jää jouluilon tuottaminen haukahduksin ja hännän heilutuksin sekä lepääminen, muidenkin edestä. Olin kyllä eilen isännän kanssa töissä ja kuusikin saatiin kotiin asti. Olen mä siis ollut jonkun verran hyödyksi.