Olemme käyneet koko porukka parina päivänä tuolla meren äärellä. Emäntä ja isäntä vain makaavat auringossa, mutta minä tykkaan maata vedessä. Sanovat meriveden olevan vielä liian kylmää uimiselle.

Meidän rannalla on kivaa, se on melkein kuin oma ranta, koska siellä ei yleensä ole muita ihmisiä. Kivointa on se meressä oleminen ja on kivaa myös vahtia rantaa. Nytkin joku hurja laite, sanoivat sitä soutuveneeksi, yritti tulla rantaan, tai siltä se minusta näytti, mutta ilmeisesti minun haukkuminen peloitti ne pois ja jatkoivat matkaa muualla. Tässä vartioin tomerana.

120399.jpg

Uiminen on kivaa, varsinkin kun veteen heitetään jotain keppejä haettavaksi

120396.jpg

120395.jpg

Käskivät vielä poseraamaan kallion nokassa, olen kuulemma hieno koira.

120398.jpg

Lintuja ei rannan tuntumassa näkynyt enää sen jälkeen, kun luvatta rynnin heti rantaan, kun sain vedestä näköhavainnon. Kun minä en ole mukana, näkyy rannalla kuulemma paljon poikueitaan paimentavia lintuja. Tuolla meren äärellä ei ole niin kamalan kuuma, varsinkin jos sattuu tuulemaan edes vähäsen. Voisimmepa muuttaa sinne.

Emäntä ja isäntä laittavat minulle aina oman paikan, mutta ei siinä ole kiva olla. On mukavampaa mennä emännän ja isännän viltille varsinkin jos olen käynyt uimassa. Isäntä tykkää erityisesti, kun rummutan märällä hännälläni hänen naamaansa. Ja meillä kaikilla on mukavaa.