Olen hyväkuntoinen, terve ja rokotettu. Kävin eilen eläinlääkärissä hakemassa rokotukset kuntoon pariksi vuodeksi. Samalla siinä sitten keskusteltiin siitä olenko lihava, kuten jotkut joskus väittivät. Eläinlääkäri oli sitä mieltä, että olen sopivan painoinen ja hyväkuntoisen oloinen. Eläinlääkäri puhui myös siitä, että jopa eläinmaailman kauneuskisoissa eli koiranäyttelyissä on tullut vallalle tämä ihmisiäkin vaivaava laihuuden ihannointi. Aika hurjalta se kuulostaa, että koirankin pitäisi olla suorastaan liian laiha pärjätäkseen näyttelyissä, ainakin joidenkin tuomarien mielestä. Tästä asiasta kuulisin mielelläni muiden mielipiteitäkin. No näyttelyihin ei minua enää hirveesti viedä, antaa velipojan hoitaa ne hommat, joten pääasia on se, että minulla on kivaa ja en ole oikeasti liian lihava. Se eläinlääkäri oli niin luotettava, että siihen uskoo kaikki.

Niin sitten otsikkoon. Minulle ostettiin joku härveli, joka tuottaa jotain emohajua ilmaan, sen pitäisi rauhottaa minua. Ehkä sillä saataisiin haukkuminen vähenemään... katsellaan miten käy. Ja samaa ainetta tuli kotiin mukana suihkeena, jotta kun lähden pidemmälle matkalle sitä voidaan suihkia ympäriinsä ja se rauhoittaa.