Viikonloppuna pääsin retkelle. Meinasin itse lauantaina kun tekivät lähtöä, emäntä ja isäntä, että mennä vilistän keittiöön ja saan makupalat mutta pääsinkin mukaan. Isäntä lähti edeltä naapurin kanssa ja minä emännän kanssa muiden naapurien kanssa taksikyydillä kohti rantaa, josta laiva lähti. Odoteltiin aika pitkään, että meitä tulisi hakemaan se vene ja siinä samalla zoomasin lokkeja ja onnistuinpa pääsemään vapaaksikin keskellä toria ja kaupunkia.... hoh, hyvä huijinki minulta. Sitten tuli yksi naapuri juttelemaan minulle ja oli sen verran mukava, että päätin mennä sen luo ja jouduin takaisin hihnaan. No kokemus tuokin, kaikki huutelivat Perla ja miettivät miten minut saa kiinni. Olipa siinä ainakin heillä pähkinä purtavaksi.

No vene tuli ja päästiin saareen.

185220.jpg

Kierreltiin luonnonkauniissa metsässä ja kaikenmaailman kallioilla ja rakennelmien päällä. Minä juosta tohotin ja kävin välillä uimassa, loppumatkasta kieli jo roikkui puoli metriä ulkona. Hienolta näytti maisemat ja oli kivaa kun oli niin iso joukko koolla.

185218.jpg

Sitten mentiin kannasta pitkin toiseen saareen, siis mun isännäl' on kaksi saarta, hei vau! No siellä vietettiin sitten joukolla iltaa ja meillä oli mukavaa. Yritin välillä vilvoitella vedessä, jonka jälkeen pääsin kaivamaan hiekkakuoppaa, vähän oli sitten hiekkaa joka paikassa turkissa. Ruokaa laitettiin ja istuskelivat pitkään yöhön asti nuo ihmiset. Minäkin yritin välillä nukkua, mutta aina joku lähti johonkin päin ja piti mennä katsomaan mistä on kyse.

185739.jpg
"Ei väsytä yhtään"

No naurua, laulua ja runoa riitti, ja sitten mut vietiin nukkumaan puolen yön pintaan. Kuulemma pienten tyttöjen kuuluu jo siihen aikaan olla nukkumassa. Ja mikäs minulla olikaan nukkua pedillä johon tuli kohta emäntä ja sitten isäntäkin, siinä välissä oli mukava köllötellä aamuun asti.

Sunnuntaina sitten lähdimme takaisin kotiin, koko porukka samalla vensulla kohti toria ja siitä taksilla kotiin asti. Helppoa kun oli sama osoite!

Minulla oli kyllä ihanaa, kaikki rakastuivat minuun ja olin varsin onnessani kun sain olla vapaana ja penkoa metsää ja uida. Kaikki muutkin tuntuivat olevan varsin tyytyväisiä oloonsa, joten kyllä meidän kaikkien kelpaa asua ja kun on vielä niin kivat naapuritkin.